SUBHANALLAH .. !!! Puluhan Tahun Dikebumikan, Tubuh Ini Masih Selesa Dan Wajahnya Berwarna, Ia Berlari Amalan Ini Adalah Masa Dia Hidup


Bismillah ...
Sekali sekala, seorang kontraktor akan membina apartmen mewah di tanah bekas kubur milik penduduk. Walaupun agak jauh dari orang ramai, tetapi tempat yang akan dibina sangat strategik untuk membina sebuah apartmen.

Apabila seorang pekerja ingin membina sebuah pondasi apartmen, tiba-tiba seorang pemastautin memberitahu tanah yang akan dibina ada makam tua seorang wanita yang tidak ditarik. Buat seketika pekerja itu berdiam diri dan bertanya tentang kubur siapa yang ada di sini. Siapa keluarga dari kubur ini, maka rakyat menjawab bahawa keluarganya tidak ada di sana. Hanya dia sendiri dikuburkan di sini dan keluarganya tidak mati di tempat ini.
Buat seketika kontraktor itu berhenti sejenak dan bertanya-tanya di mana kubur itu harus dipindahkan. Sementara tanah untuk pemindahan kuburan yang disediakan penuh.
Setelah lama berfikir, kontraktor meminta tempat yang tepat untuk memindahkan kubur. Akhirnya ada tempat yang bagus untuk kubur.
Sebaik sahaja tempat itu ditentukan, kubur dibongkar untuk disingkirkan. Selepas 15 tahun
minit, penggali kubur menemui mayat seorang wanita. Bagaimanapun, penggali dan kontraktor yang gempar amat terkejut kerana tidak dapat dipercaya. Subhanallah, tanah perkuburan yang luar biasa yang hampir 50 tahun adalah badan di dalamnya masih utuh dan wajah tubuh orang-orang yang benar-benar mempesona yang melihatnya sebagai kaca yang terdedah kepada cahaya terang dan mencerminkan ketenangan.

Tubuh dengan muka senyuman buat seketika membuatkan orang yang kelihatan terkejut dan kagum. Tidak lama selepas itu, seorang datuk tua mengenali badan itu dan memberitahu badannya. Pada masa lalu, ketika dia masih muda, dia selalu mempunyai wudu setiap saat.
Ketika marah, dia selalu berusaha menenangkan diri dengan bewudhu. Apabila dalam masalah dia selalu melakukan wudhu. Apabila gembira dia selalu melaksanakan wudhu. Benar-benar berbeza dari abangnya yang menangis dan selalu menggilap wajahnya yang cantik.
Kakaknya sombong kerana kecantikannya. Sering kali seorang lelaki yang usianya ingin meminta tangannya.
Saudaranya selalu menolak lelaki yang tidak mempunyai kereta, jangan minta tolong ramah. Ia sangat berbeza dari abangnya yang sederhana, kedua-dua perkataan dan selalu menutup aurat.
Selepas mendengar cerita daripada datuk, kontraktor itu terkejut dan bertanya tentang keadaan badan adik perempuan itu. Kakeknya berkata kakaknya yang maut telah mati dengan muka yang terbakar kerana perlanggaran sambil berseronok dengan kawannya. Bahkan tubuh dan tulang wajahnya dihancurkan sehingga orang tuanya tidak mengenalinya lagi. Naudzubillah.
Kontraktor yang pernah mencintai wanita seksi atau perempuan yang sering membuka aurat, bahkan menunjukkan titik vitalitas kepadanya akhirnya bertaubat kepada Tuhan. Kontraktor yang pernah menjadi playboy, kini ditukarkan tidak akan mengulanginya lagi.
Wallahu 'a lam.



Saya berdoa untuk mereka yang berkongsi berita ini di facebook mendapatkan hadiah syurga, AMIIN

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "SUBHANALLAH .. !!! Puluhan Tahun Dikebumikan, Tubuh Ini Masih Selesa Dan Wajahnya Berwarna, Ia Berlari Amalan Ini Adalah Masa Dia Hidup"

Post a Comment